O mnie

Moje zdjęcie
Jestem właścicielką czterech wspaniałych suczek ,które wspierają mnie w mojej pracy Dogoterapeuty. Mam wielkie szczęście ,że mogę moją pasę połączyć z pracą;) od niedawna prowdzę również zajęcia z Terapii Ręki. Na moim blogu pragnę się podzielić z Wami moim doświadczeniem - zapraszam.

poniedziałek, 2 stycznia 2012

Zabawa

Zastanawialiście się kiedyś jak wiele funkcji mają nasze ręce? jak wiele mogą -podnosić ,uciskać ,wkładać ,przekładać,malować ,masować,głaskać, szczypać,pisać,lepić,odrywać, machać, drapać,przyciskać,kręcić,grać,czesać,myć.........
zadziwiające i jakże pomocne
warto więc rozwijać motorykę małą i uczyć nasze nasze maluchy ,że ręce to skarb

ZABAWA
pobudza do działania, sprzyja skutecznej komunikacji , zachęca do współpracy. W zabawie człowiek może zrozumieć motywy swojego działania, poznać swoje możliwości oraz czerpać radość z kontaktu z drugim człowiekiem.W czasie zabawy zaspokajamy swoje potrzeby fizyczne,psychiczne,duchowe i społeczne po przez poznanie innych,siebie oraz otaczającego świata.


Malowanie palcami czy całymi dłońmi to nie tylko wspaniała zabawa dla dziecka, która daje mu możliwość nieskrępowanej ekspresji i rozwijania kreatywności i twórczości. To również bardzo dobre i ważne rozwojowo ćwiczenie grafomotoryczne, którego celem jest przygotowanie Twojego dziecka do przyszłej nauki pisania.
Dziecko może bawić się w malowanie palcami już bardzo wcześnie – nawet zanim skończy półtorej roku. Oczywiście początkowo będzie to bardziej paćkanie się niż malowanie, ale nawet takie proste zabawy pozwalają dziecku rozwijać zmysły i koordynacje. Dziecko starsze – około 3-5 roku życia, podczas malowania rękami ćwiczy dłoń (rozwija motorykę)  w sposób, który pomoże dziecku w przyszłości lepiej radzić sobie z nauką pisania.
Malowanie palcami wykorzystywane jest również w terapii dzieci z opóźnieniami w rozwoju ruchowym, dzieci autystycznych oraz u dzieci z trudnościami emocjonalnymi (metoda malowania 10 palcami). Może to być również świetny sposób na to, by pokazać dziecku, że malowanie jest fajne wtedy, kiedy dziecko stroni od kredek czy pędzli.
Malowanie dziesięcioma palcami i całymi dłońmi to również ogromny ładunek pozytywnych emocji. Bałagan, który siłą rzeczy się tworzy, sprawia dziecku wiele radości, a poczucie sprawstwa pozwala mu bardziej ufać sobie. Malowanie palcami możemy łączyć z innymi zabawami – na przykład malowaniem własnych twarzy (wtedy musimy nabyć specjalne farby do twarzy) lub z ćwiczeniem, które pozwoli dziecku zapoznać się lepiej z własnym ciałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz