O mnie

Moje zdjęcie
Jestem właścicielką czterech wspaniałych suczek ,które wspierają mnie w mojej pracy Dogoterapeuty. Mam wielkie szczęście ,że mogę moją pasę połączyć z pracą;) od niedawna prowdzę również zajęcia z Terapii Ręki. Na moim blogu pragnę się podzielić z Wami moim doświadczeniem - zapraszam.

środa, 14 grudnia 2011

Lekcja wychowawcza- Bezpiecznie z psem

W listopadzie odbyło się kolejne spotkanie w Ewangielickiej Szkole Podstawowej w Cieszynie poruszające tematykę bezpiecznego zachowania się w kontakcie z psem. W zajęciach brały udział klasy pierwsze a później klasy czwarte. Pogadanka wspierana była prezentację multimedialną. Dzieciaczki wykazały się dużą wiedzą , bardzo aktywnie brały udział  i - co wcale nie było łatwe;) - w sposób bardzo wyrozumiały zaprzyjaźniały się z Tussią. Wiadomo jeden psiak, dzieciaczków sporo każdy chciał pogłaskać - a jednak da się ;) grzecznie usiedzieć na dywanie na swoich miejscach i pozwolić by to psiak podchodził się przywitać. Tu ukłon w stronę nauczycieli ;) grzeczni ci wasi podopieczni.  
Dla większości oczywistym jest fakt,że do obcego psa się nie podchodzi a coraz więcej dzieciaczków przysfaja sobie ,że psiak potrzebuje czasu na odpoczynek i ma do tego prawo,że wtedy mu się nie przeszkadza tak jak i podczas jedzenia. Coraz więcej dzieci wie jak bawić się ze swoim pupilem , wiedzą ,że istnieją granice ,których się nie przekracza. To bardzo cieszy.
To my dorośli musimy podejmować trud nauki i wychowania obu stron. Zwierzęta jak i dzieci potrzebują jasnych zasad - potrzebują wiedzieć co wolno a co nie. A dzieci muszą się nauczyć ,że psiak to nie zabawka i nie wolno z nim robić co się tylko uwidzi.
Bądzmy czujni, zawsze kontrolujmy zabawę dziecka z psem, nie zostawiajmy ich nigdy bez nadzoru. Wtedy będą czerpać z wspólnego obcowania  wszystko co najlepsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz