O mnie

Moje zdjęcie
Jestem właścicielką czterech wspaniałych suczek ,które wspierają mnie w mojej pracy Dogoterapeuty. Mam wielkie szczęście ,że mogę moją pasę połączyć z pracą;) od niedawna prowdzę również zajęcia z Terapii Ręki. Na moim blogu pragnę się podzielić z Wami moim doświadczeniem - zapraszam.

środa, 15 grudnia 2010

Artykuły - Dogo a autyzm

PRZYJACIEL DZIECI Z AUTYZMEM

Dogoterapeuci od dawna wiedzą, że obecność psa dobrze wpływa na dzieci cierpiące na autyzm. Teraz,jak podaje magazyn "Psychoneuroendocrinology", potwierdzili to naukowcy z Uniwersytetu w Montrealu. Badaniom poddano 42 dzieci. Określano poziom kortyzolu (hormonu stresu) w ich ślinie przed tym, zanim w ich domu pojawił się pies terapeuta, w trakcie pobytu zwierzaka i po jego zabraniu. Okazało się, że poranny skok poziomu kortyzolu wynosił początkowo 58 % , podczas pobytu psa spadł do 10%, a po jego zabraniu wzrósł do 48%. Spytano też rodziców o kłopotliwe zachowania ich dzieci, a ci naliczyli ich 33 przed pojawieniem się psa i tylko 25, gdy towarzyszył dziecku. To, co dotąd wiedziano intuicyjnie, zostało potwierdzone naukowo.

art z gazety Mój pies nr 12

na zdj Marek  http://marekkuczynski.prv.pl/news.php

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz